Followers

Total Pageviews

Popular Posts

Wednesday, March 2, 2011

ayuhai shabab tawajah ilal amam....

Sejak due tiga hari nie....
malas la nk tuli sblog...
nie tulis pown sbb x bleh tido....
arini ak nk tulis pasal politik....
skung nie ngah hangat pasal prk dun kerdau ngan merlimau....
bagi aku la kan...
peluang tok PAS mng mungkin ade la ckit....
itu pun mungkin kat saluran 3 ngan 4 la kot....
saluran 1 ngan 2...ssh nk ckap la...
sbb ak blom jadi penganalisis politik sepenuh mase...
saluran 3  ngan 4 nie ialah untuk anak mude kalau x silap aku...
mse PRU-12 aritu Be End banyak kalah kat saluran nie la....
saluran 1 ngan 2 PR ssh nk mng sbb atuk2 ngan nenek2 kte still taksub ngan UMNO...
tu yg ssh nk mng 2....
sebelum nenek ak sakit ari2....
ak tnye la nenek sokong ape....
pas2 nenek aku pun ckap la dye sokong kapal layar...
 ak buat2 x tau lagi(padahal mmg dh tau)...apebende 2...yang ak tau bulan ngan dacing je....
pas2 nenek ak ckap la skung nie kapal 2 dh tukar jadi dacing....
so ak pown bru tau yg nnek ak mmg pior UMNO....
then ak pown ape lgi ayat la nnek aku...
nek pas nie try la pangkah pas plak owg sokong pas....
pas2 nnek ak ckap mane bleh....nnek dh sokong  dri dlu....
pas2 aku ckap blik nnek sayang owg x(yelah aku cucu kesayangan)
nenek ak cakp sayang la nape....
aku ckap blek lau sayang owg nanti pangkah pas ye...
pas2 nenek ak geleng kepale...n dye ckap yelah ngah...
(tapi x tataw la dye pangkah ke x)yg pasti 2008 tu PR kt kawasan Ijok menang...
ok2 blik citer asal....
skung nie mane2 ak g pown budak2 baye ak mmg ramai sokong pas....
aku rase lau PR x menang lam PRU-13 nie harapan tok menang lam PRU-14@15 mmg cerah time 2 anak mude mase nie sume dh layak mengundi....mmg UMNO jadi Be END la....
aku benci UMNO nie sbb ape....
sbb aku nie dh la x bepe nk nk pandai....
datang kepale otak Mahathir g tukar plak math lam BI makin bodoh la jadi ak nie....
banyak lagi sbb sebenarnye...tpi tu yg utame....
start form 1 math aku dh down....
padahal upsr dlu aku A x ke 2 jadi puncenye...
siyes ak hilang minat kt math pas blaja lam bi...
nie la namenye membela ketuanan melayu kan....
pas2 skung nk dihapuskan plak...
mau x terbakar hati aku...sial punye UMNO...mmg ak mrah...sampi skung....
ak nie mmg jenis owg yg suke melihat sejarah...so xleh nk kene kencing la....
ak ingat mcm mane ak kene kn partiban ari2...
padan muke die....
atok ak mmg kuat umno...
so g la nk minx bantuan kt partiban....
dye ajak ak...partuban ckap ssh nk dpt...sbb xde peruntukan...
aku nie mmg ade je idea nk memangkah owg...
ak ckap la time dlu mau minx undi banyak peruntukan skang mane pegi....najib sudah telan ka....
diam dye....pas2 ak ajak atok ak bla...
so jgn nk main2 ngan owg mcm ak nie....
mcm bru2 nie ak lapak umah membe ak bdak MCKK bpak dye kuat pas ...
mmg best kteowng berborak...
tapi skung nie ade satu prolem je...
ak x leh lgi nk isi borang keahlian pas...kang xpasal2 x bleh nksmbg blaja plak....
bkan tkot ape sbb 2 aje...
lau msok pas nie nk dapat duit 2 mmg la xde....
kuar duit sendiri lgi adelah....
tapi xpe duit 2 saham dye xde kt dunia...
kat akhirat 2 nanti harge nye kompom melambung tinggi....
ape adehal....
sebab 2 la lau pemuda pemudi kt malaysia nie mmg mampu nk tumbang kan bn...
tgu je la...
ari2 ak g la ceramah ustaz 2 ckap la....
rakyat mesir 2 dh 30 tahun bru nk bangkit....
ade satu negare 2 dh 53 tahun x sedar2 gak lagi...
pelik btol la negare 2 kan....
hish....


lgi baik lau due2 digabungkan...
100% idea ak...محمد حازيق

No comments:

Post a Comment